De 24 luckorna är inspelade på Arenan på Älmhults handelsplats och kommer att finnas på Älmhults kommuns hemsida men också på sociala medier som Facebook, Instagram och Youtube.
Varje avsnitt kommer ha en inledning och sedan bestå av ett kulturellt inslag som musik, bild, teater. Nu vill vi att alla i Älmhult ska få chansen att ta del av dem, säger Jennie Winquist, verksamhetsledare på Kulturskolan.
Målet har hela tiden varit att göra musiken tillgänglig för så många som möjligt. Nu när coronaviruset hindrar publiken från att komma har vi tillsammans hittat ett bra alternativ.
Kulturskolan har satt ihop innehållet med hjälp av Helen Carlsson, kulturstrateg, som anlitat professionella utövare för projektet:
- Vi har en fantastisk kulturskola i Älmhult, med oerhört duktiga och engagerade pedagoger och otroligt duktiga elever. Jag är övertygad om att detta är väldigt stimulerande för eleverna, en morot för att vilja fortsätta utbilda sig inom sitt område. För Älmhults kommun är detta också ett bra tillfälle att lyfta fram det etablerade musik- och kulturlivet. Att på det här sättet visa upp såväl unga, kommande begåvningar som etablerade musiker, ideella aktörer såväl som professionella, känns helt rätt!
- Vi ser kulturskolan som en naturlig samarbetspartner inför framtiden och tillsammans har vi skapat en ny mötesplats för digitala evenemang säger Johan Wirell koordinator på Arenan på Älmhults handelsplats.
Klicka här för att komma till adventskalendern
Vid frågor eller för mer information kontakta:
Johan Wirell, Event Coordinator, Ingka Centres
Mail: johan.wirell@ingka.com
Tel. +46 (0) 723528321
För att kunna ge dig bästa möjliga upplevelse använder denna webbplats cookies. Du kan läsa mer om cookies i vår Integritetspolicy. Genom att besöka vår webbsida vidare, godkänner du vår användning av cookies för att kunna förbättra din upplevelse.